Hemma efter 3 vaaaarma veckor i Thailand.

Wooow, har en massa att berätta för er. Har varit i Thailand i 3 veckor och har haft de super skönt! :D 
Har bilder på mobilen, men har inte lagt in dom i datan än. Och sen så kan jag ju inte lägga ut alla bilder. Men i alla fall. Flygplanet landade i Danmark igår vid 08.10, hämtade våra väskor sen ner till tåget hem. Va hemma vid 10.00 så började packa upp och ringde my. Hon kom hem till mig och vi snackade och så medans jag packade upp. Helt otroligt vad jag saknat mina vänner! Sov i alla fall hos my inatt så vi hade tjejkväll igår, åt jordgubbar, hade ansiktitsmask, åt godis, drack cola och snackade massor! 
 
Men nu "tillbaka" till thailand resan. Har gjort en massa helt otroliga saker där och även sett saker som gör att jag verkligen förstår hur super bra jag har de. Dom flesta som åker till thailand (eller andra länder) åker ju till turiststäder, men min familj åkte till en by som heller Löj (de uttalas i alla fall så) där min mamma är uppväxt. 
Träffade hennes familj för första gången. Och jag säger bara GUD HUR FAN KUNDE DOM BO SÅDÄR?! deras hus hade inga fönster eller dörrar, och vissa bodde i typ ja hyddor. Asså helt sjukt hur man kan bo sådär. 
Va där i 1 dag sen åkte vi till Udon Thani som inte heller är någon direkt turiststad men man kan säga att de va en "normal" stad haha. va där i tre dagar sen åkte vi till ett ställe jag inte kommer ihåg namnet på och va där i 2 dagar sen åkte vi tillbaka till Löj och va där i en dag och sa hejdå och så till min mammas familj. 
Åkte sen till Koh Samui som är en turist ö. Riktigt mysig ö och jag skulle kunna bo där haha. Bodde i Lamai som är en stad på ön. Tipsar stark att om ni åker till thailand att åka till Koh Samui och att åka till Lamai och ett fint ställe att bo på är Lamai Inn 99 där du får bo i bungalows, eller längenhet. Jag bodde i en bungalow vid havet, hur mysigt som helst! va där i 1 vecka och 4 dagar tror jag sen åkte vi till huvudstaden Bangkok för att verkligen SHOPPA LOSS! Har köpt kläder och lite så, känns bra att frächa upp här hemma med sommar kläder även fast vädret suger :( 
 
Hoppas alla här hemma i iskalla Sverige har haft de bra och i alla fall fått njuta lite av att de är sommar lov.. haha :) Kommer komma bilder senare och uppdateringen kommer även bli som förut om inte bättre nu när de är sommar och man hittar på massa mer! ;) 
 
Kyss! 

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0